Strona główna | O nas | Kontakt  
     

 

  

Klauzula informacyjna dla pacjentów Białostockiego Centrum Onkologii
im. Marii Skłodowskiej-Curie w Białymstoku

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), obowiązującego od 25 maja 2018 r., dalej: RODO;  informuję, że:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Białostockie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie ul. Ogrodowa 12, 15-027 Białystok;

2) w podmiocie jest wyznaczona osoba nadzorująca przestrzeganie zasad ochrony danych - kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - e-mail: iodo@onkologia.bialystok.pl,

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:

a) w celu świadczenia usług zdrowotnych - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

b) w celu profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej i leczenia – na podstawie Art. 9 ust. 2 lit. h RODO;

c) w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej - na podstawie Art. 9 ust. 2 lit. c RODO;

d) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f  RODO;

4) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

Zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318) niezbędne jest podanie takich danych jak:

a) nazwisko i imię (imiona) pacjenta,

b) datę urodzenia pacjenta,

c) oznaczenie płci pacjenta,

d) adres miejsca zamieszkania pacjenta,

e) numer telefonu kontaktowego pacjenta,

f) numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość,

g) w przypadku gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody - nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania;

5) konsekwencją niepodania przez Panią/Pana danych osobowych może być niemożność podjęcia przez administratora działań polegających na świadczeniu usług zdrowotnych;

6) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

Zgodnie z art. 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1318) administrator udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona również:

a) podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;

b) organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;

c) podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;

d) upoważnionym przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia
15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;

e) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;

f) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;

g) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania
o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;

h) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;

i) zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;

j) komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;

k) osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;

l) wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
o której mowa w art. 67e ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318), w zakresie prowadzonego postępowania;

ł) spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. z dnia
8 czerwca 2017 r. Dz .U. z 2017 r. poz. 1318);

m) osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39
ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;

n) członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, 2003 i 2173),
w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.

o) nadto kancelariom prawnym w sytuacji  ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami w zakresie prawnie uzasadnionego interesu administratora.

 7) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu świadczenia usług zdrowotnych oraz realizacji obowiązku przechowywania dokumentacji medycznej przez okres wynikający z art. 29 ustawy o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318),  przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

a) dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;

b) dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;

c) zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;

d) skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:

 - 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,

- 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie - w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;

e) dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia drugiego roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.

8) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, wówczas administrator przestanie je przetwarzać, chyba że wykaże, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń administratora;

9) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
2016 r.;

10) podanie danych osobowych jest obligatoryjne na mocy przepisu prawa.

 


 

 

 

 

Klauzula Informacyjna RODO dla pracowników Białostockiego Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Białymstoku

 

W związku z wejściem w życie z dniem 25.05.2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), przekazujemy następujące informacje:

1.     Kto jest administratorem Pani/Pana danych osobowych ?

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Białostockie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
w Białymstoku,
ul. Ogrodowa 12, 15-027 Białystok

2.     Czy wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych Osobowych?

Tak.  Zawsze można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych
w sprawach ochrony
Pani/Pana danych osobowych i realizacji Pani/Pana praw za pośrednictwem e-mail: iodo@onkologia.bialystok.pl,  lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt. 1.

3.     Jaki jest cel przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz jaka jest ku temu podstawa prawna?

Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zatrudnienie Pani/Pana
w Białostockim Centrum Onkologii  - w tym zapewnienie bezpieczeństwa
i organizacji pracy, realizacja obowiązków z zakresu medycyny pracy, pomoc socjalna, zapewnienie pakietów socjalnych, organizacja wyjazdów służbowych
oraz realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.

 

Poniżej zamieszczamy szczegółowe zestawienie celów przetwarzania danych:

Cel przetwarzania

Podstawa prawna

Zatrudnienie Pani/Pana w Białostockim Centrum Onkologii
im. Marii Skłodowskiej-Curie
w Białymstoku
ul. Ogrodowa 12, 15-027 Białystok-
w tym zapewnienie bezpieczeństwa
i organizacji pracy, realizacji obowiązków z zakresu medycyny pracy, pomocy socjalnej, zapewnienie pakietów socjalnych, organizacji wyjazdów służbowych.

Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO; ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108 t.j.), w szczególności art. 22 z ind. 1 w związku z art. 94 pkt 9a i 9b, ustawą z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1778 t.j.) w szczególności art. 1, 6 oraz 6a, ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. , poz. 108 t.j.) Dział III - Wynagrodzenia; ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych  (Dz. U. z 2017 r., poz. 1778 t.j.) - art. 1, 6 oraz 6a ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108 t.j.), w szczególności art. 22 z ind. 1 w związku z art. 94 pkt 9a i 9b, ustawą z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1778 t.j.) w szczególności art. 1, 6 oraz 6a, ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. , poz. 108 t.j.) Dział III - Wynagrodzenia; ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych  (Dz. U. z 2017 r., poz. 1778 t.j.) - art. 1, 6 oraz 6a

Realizacja naszych obowiązków w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej.

Art. 9 ust. 2 lit. b) RODO.

Realizacja naszego obowiązku do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego.

Art. 9 ust. 2 lit. h) RODO.

Realizacja naszego prawa do dochodzenia  i zabezpieczenia roszczeń, a tym samym przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w tym celu – jest to nasz prawnie uzasadniony interes.

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Realizacja naszego prawa do prowadzenia rejestru wejść i wyjść a tym samym kontroli   oraz nadzoru nad obecnością osób w budynku administratora; a tym samym przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w tym celu – jest to nasz prawnie uzasadniony interes.

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Realizacja naszego prawa do zabezpieczenia mienia i osób oraz wewnętrznej identyfikacji pracowników w ramach monitoringu wizyjnego, a tym samym przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w tym celu – jest to nasz prawnie uzasadniony interes.

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Na podstawie Pani/Pana zgody – wykorzystanie Pani/Pana imienia
i nazwiska oraz przekazanie
Pani/Pana danych ubezpieczycielom  w celu zawarcia i wykonania umowy
o ubezpieczenie grupowe pracowników.

Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO

Art. 9 ust. 2 lit. a) RODO

Na podstawie Pani/Pana zgody – do dostarczenia Pani/Panu środków ochrony indywidualnej, odzieży lub obuwia roboczego.

Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO

 

4.     Komu mogą być udostępniane Pani/Pana  dane?

Jako podmiot profesjonalny dbamy o poufność Pani/Pana danych. Z uwagi jednak na konieczność zapewnienia nam jako pracodawcy odpowiedniej organizacji w zakresie infrastruktury informatycznej czy też w związku
z bieżącymi sprawami dotyczącymi naszej działalności oraz w związku
z realizacją Pani/Pana  praw jako naszego pracownika - Pani/Pana dane osobowe możemy udostępnić następującym kategoriom odbiorców:

a)       dostawcom usług zaopatrujących nas w rozwiązania informatyczne polegające na rozwijaniu i utrzymaniu systemów informatycznych oraz serwisów internetowych, oraz

b)      podmiotom umożliwiającym nam organizacyjno–techniczne wywiązywanie się z zawartej umowy – są nimi:

- operatorzy pocztowi, za pośrednictwem których będziemy doręczać Ci korespondencję,

- firmy kurierskie, za pośrednictwem których będziemy doręczać Ci przesyłki,

- kancelarie prawne, w sytuacji gdy będzie wymagał tego nasz prawnie uzasadniony interes polegający na zabezpieczeniu lub dochodzeniu roszczeń,

- podmioty lecznicze – medycyna pracy,

- banki za pośrednictwem, których dokonujemy wypłaty należnych Ci należności,

- ubezpieczyciele, z którymi zawieramy umowy o ubezpieczenie grupowe pracowników,

c)  podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

5.     Czy Pani/Pana  dane są przekazywane poza Unię Europejską?

Pani/Pana  danych osobowych nie przekazujemy poza obszar Unii Europejskiej.

6.     Przez jaki czas przechowywane są Pani/Pana  dane osobowe?

Pani/Pana  dane osobowe przechowywane będą przez okres 50 lat, zgodnie z art. 51u ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 t. j.), art. 125a ust. 4  ustawy z dnia
17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2017 r., poz.1383).

W przypadku zapisu z monitoringu  Pani/Pana dane przechowywane będą
w okresie do nadpisania, nie dłużej niż 3 miesiące (zgodnie z art. 222 § 3 KP),
a w przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość,
iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony powyżej ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania
.

Zapisy z rejestru wejść i wyjść  przechowywane będą w okresie do 5lat.

W przypadkach przetwarzania Pani/Pana  danych na podstawie zgód do momentu odwołania przekazanej zgody.

7.     Jakie ma Pani/Pan prawa?

Ma Pani/Pan  prawo:

a)  do dostępu do Pani/Pana  danych;

b)  do sprostowania (poprawiania) Pani/Pana danych;

c)   do usunięcia Pani/Pana danych, jeżeli uważa Pani/Pan, że nie ma podstaw do tego abyśmy je przetwarzali;

d)  do ograniczenia przetwarzania danych:

- poprzez przetwarzanie Pani/Pana danych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Panią/Panem działań, jeżeli uważa Pani/Pan, że mamy nieprawidłowe dane dotyczące Pani/Pana lub przetwarzamy je bezpodstawnie, lub

- jeżeli nie chce Pani/Pan, byśmy je usunęli, gdyż Pani/Pana dane potrzebne są Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony Pani/Pana roszczeń, lub

- na czas wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu względem przetwarzania Pani/Pana danych;

e)   do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, wówczas zaprzestaniemy je przetwarzać, chyba że wykażemy, iż w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

f)    do przenoszenia danych poprzez otrzymanie od nas
w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (np. format „csv”)
Pani/Pana danych, które nam zostały dostarczone na podstawie umowy, nadto może Pani/Pan zlecić nam przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi;

g)  do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem);   

h)  do wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że dane przetwarzamy niezgodnie z prawem i w tym zakresie może Pani/Pan złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego.

W celu skorzystania z praw określonych powyżej należy skontaktować się
z nami lub
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych. przypominamy, że przed realizacją Pani/Pana uprawnień, może zajść potrzeba Pani/Pana identyfikacji.

8.     Czy podanie danych osobowych jest Pani/Pana obowiązkiem?

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z faktu zawarcia umowy o pracę, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.

9.     Czy występuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie?

Nie, nie występuje.

 

Dziękujemy za zapoznanie się z niniejszą informacją.

     
:: Strona główna  :: O nas  :: Aktualności  :: Struktura  :: Przetargi  :: Historia  :: Kontakt  :: Linki 
Copyright 2009 - Adam Andruk; Marek Bilmin